Dnes je sobota, 20.august 2022, meniny má: Anabela, Liliana
Čas čítania
1 minute
Zatiaľ prečítané

Ženské veci v službách zdravia- folikulárna fáza

máj 25, 2022 - 16:00
Včera ste mali možnosť oboznámiť sa s tým, čo sa v našom tele deje a na čo sa zamerať počas menštruačnej fázy cyklu. Dnes nám holistická poradkyňa a odborníčka na menštruačný cyklus Veronika Kamenická vysvetlí viac o nasledujúcej, teda folikulárnej fáze.
Foto: 
Simon Carr

Folikulárna fáza (6. - 13. deň)

Čo sa deje vo vašom tele: počas tejto fázy pomaly začína narastať hladina hormónov. Mozog vyšle signál na produkciu FSH (folikulostimulačného hormónu), ktorý pôsobí na rast a zrenie folikulov (v nich dozrievajú vajíčka). Telo sa pripravuje na uvoľnenie vajíčka, ktoré nastáva pri ovulácii. Hladina estrogénu začína stúpať, vďaka čomu postupne hrubne výstelka maternice na uhniezdenie vajíčka.

Vaša energia: na vzostupe, prebudená, svieža, sústredená, kreatívna

Zameranie na životný štýl: je čas na nové začiatky. Váš mozog je nastavený na kreativitu a riešenie problémov – odložte si najnáročnejšie úlohy na tento týždeň, alebo začnite nový projekt v práci či doma. S najväčšou pravdepodobnosťou sa cítite uvoľnene, optimisticky a nabudene. Teraz je ideálny čas vyskúšať niečo nové a vystúpiť zo svojej komfortnej zóny.

Zameranie na jedlo: v tejto fáze je váš metabolizmus prirodzene pomalší. Doprajte telu ľahšie jedlá a sústreďte sa na dostatok čerstvej zeleniny a ovocia. Pridajte do jedálnička aj smoothies, šaláty, klíčky a semienka. Siahnite po obilninách, ktoré vám pomôžu udržať rastúcu energiu ako vločky, jačmeň či raž. Rast folikulov a prípravu tela na ovuláciu podporíte zdravými tukmi a dostatkom proteínu.  Nákupný zoznam - citrusy, brokolica, zelený hrášok, cuketa, avokádo, šošovica, orechové maslá a fermentované potraviny.

Zameranie na cvičenie: je čas opäť nakopnúť cvičebný režim. Využite stúpajúcu energiu, výkon a silu na aktivity ako beh, turistika, spinning, bicyklovanie či záťažový tréning v posilňovni.

- - Inzercia - -